هر از چند گاهی اگر فرصتی باشد و اندکی حوصله، در ویرگول نیز مینویسم. اخیرا سه یادداشت با عناوینِ «به شرط چاقو چند؟ چند نکته در رابطه با انتشار Death Stranding»، «بادکنک و ماجرای هایپ Witcher 3» و «چون غرض آمد، هنر پوشیده شد؛ یادداشتی بر فیلم جوکر» نوشتهام. نوشتههایم را میتوانید از لینک زیر دنبال کنید.
یادداشتهای کوتاه یاشار گروسیان در «ویرگول»
در شرایطی که انواع و اقسام پنلهای «تخصصی» (!) با میزانسن چند صندلی و میکروفن برگزار و صرفا جنبههای درآمدزایی یک بازی بررسی میشود، در این مقاله تلاش شده رهیافتی بر تحلیل فرم ایرانی در یک بازی ویدئویی تولید شده در ایران انجام شود؛ گامی شاید - فعلا - کوتاه اما راهگشا و قابل اعتنا. بازی Children of Morta روایتی فانتزی از یک خانواده غیرایرانی، با اسامی غیرایرانی و در دنیایی غیرایرانی است اما چطور ممکن است برخی عناصر فرهنگی ایرانی همچنان در آن کار بکنند؟