مقاله تناقض بازی روایی مرتبط با یکی از مهمترین مباحث «مطالعات بازی» است. این اصطلاح اولین بار توسط کلینک هاکینگ در سال 2007 در نقدی که به بازی «بایوشاک» وارد شد، به یک تناقض میان ساحت روایی بازی (Narrative) و ساحت گیمپلی (Ludic) بازی اشاره میکند و او نام این مشکل را Ludonarrative Dissonance میگذارد که در من در این مقاله آن را به «تناقض بازی روایی» ترجمه کردم. امیدوارم ترجمه این اصطلاح بسیار مهم، کمکی هرچند اندک به دامنه لغات حوزه «نقد بازی» کرده باشد.
مقاله «تناقض بازی روایی» را در سایت زومجی بخوانید.