در رابطه با بازی نسبتا خوبِ Dead Cells

از این پس بنا دارم که تا در هر فرصتی، به معرفی و نوشتن در مورد بازی‌هایی بپردازم که به نظرم در این آشفته‌بازار بازی‌های یک‌بارمصرف و گرافیک‌زده‌ی نچسب، حکما نفس‌تازه کردن است.

در این مطلب به معرفی بازی Dead Cells خواهم پرداخت.

ادامه مطلب ...

آغاز فعالیت در سایت GameOn

سلام

ابدا از قطع همکاری با سایت دنیای بازی راضی نیستم، مجموعه‌ای که همچنان به نظرم مهمترین رسانه حوزه گیم در ایران محسوب می‌شود، اگر چه امروزش به اندازه دیروزهایش پر رمق نیست و رفتارِ قهرآمیزش با مخاطب - و بعضا نویسندگانش - سب شده تا اکنون به زور و زحمت سروپا بیاستد. به هر روی راه با همه افت و خیزهایش باید ادامه پیدا کند، که می‌کند.

در حال حاضر با مجموعه گیمان همکاری می‌کنم و انشاالله ادامه خواهم داد، سایتی که در زمینه ویدئوگیم و سینما فعالیت می‌کند و من فعلا با تمرکز در بخش سینما مشغول به کار هستم. مطالب من در سایت گیمان را می‌توانید از طریق لینک تصویری موجود در سربرگ یا از طریق لینکهای زیر دنبال کنید.


مطالب تازه انتشار یافته در سایت گیمان:

نقد فیلم ملی و راه‌های نرفته‌اش: لینک

تحلیل و موشکافی به‌روزرسان نسخه ۷٫۰۷ بازی Dota2؛ قسمت اول: لینک  قسمت دوم: لینک

نقد فیلم خانه دختر: لینک

اصالت قلم و هویت رسانه‌ای

هدف از این یادداشت، استفاده از مسئله پیش آمده در سایت دنیای بازی نه به عنوان توضیح یا توجیه بلکه بستری است برای وارد ساختن این نقد به رسانه های آنلاین داخلی – چه در حوزه سینما و چه ویدئوگیم – که با وقاحت تمام، مانع شکل گیری اصالت قلم هستند. پس از مسئله پیش آمده، عده ای بر این باور بودند – و چه بسا هنوز هم هستند – که این اتفاق تلاشی است برای خودنمایی و خوداظهاری. اثبات و توضیح این مسئله خارج از بحث فعلی است چرا که کسانی که کارهای من را دنبال کرده و بانوع قلم و تفکرم – چه موافق و چه مخالف – آشنا باشند، می دانند که چنین امری مسیر نیست چرا که اساسا به آن نیازی ندارم. مسئله پیش آمده اما بهانه ای شد برای اشاره به آفتی که این روزها دامان بسیاری از رسانه های آنلاین داخلی را گرفته است.

ادامه مطلب ...